2013. október 9., szerda

Pizza

Nagyon sokáig nem szerettem a házi pizzát, valahogy nem volt az igazi...olyan, mint amilyennek én szeretném...vékony, ropogós tésztával. Aztán történt egyszer, hogy pizza vacsira voltunk hivatalosak...már előre tartottam tőle, hogyan is fogom palástolni, hogy ez sem az igazi, amikor is hatalmas meglepetés ért, konkrétan leesett az állam...álmaim pizzája volt a tányéromon...minden stimmelt, aminek kell...így kihasználva az alkalmat, hogy ott a szakácsnő, feltettem a kérdést: Honnan a recept?Az igazi döbbenet azonban csak ezután ért...azt a választ kaptam, hogy az én könyvemből...

Alig akartam hinni a fülemnek...fogalmam nem volt éveken keresztül, hogy mekkora kincs lapul a könyvespolcomon...:-)  Azóta csak ebből a tésztából sütöm a pizzát, és kivétel nélkül mindig viharos sikert aratok vele...:-) 

A tészta hozzávalóit, és elkészítését a pizzakenyér bejegyzésemben már leírtam korábban, de itt is leírom még egyszer, mert igaz, hogy a tészta ugyanaz, de azért mégsem...:-) 

Hozzávalók:

400 g liszt
100 g búzadara
1 csapott ek só
1 csapott ek cukor
325 ml langyos víz
1 tasak élesztő por

A paradicsom szószhoz:

1 kicsi konzerv sürített paradicsom
1 gerezd fokhagyma
2 tk oliva olaj
Pizza fűszer ízlés szerint
40 ml víz
Só, bors ízlés szerint

A feltéthez:

Ízlés szerint, ki mit szeret :-) 

Szalámi
Tojás
Pepperoni
Hagyma
Paprika 
Sajt
Oliva bogyó
Paradicsom
...

Elkészítése:

Legelőször elkészítjük a paradicsom szószt, összekeverjük a hozzávalóit jő alaposan, majd hűtőben pihentetjük, hogy az ízek összeérjenek.

A langyos cukros vízben felfuttatjuk az èlesztőt, majd a tészta többi alapanyagával együtt alaposan kidolgozzuk...

Ha frissen készítjük, akkor 15 percet pihentetjük.(Ha nem frissen, akkor fóliával letakarva 2-3 napig eláll a hűtőben)

4 gombócot formàzunk belőle. A gombócokat egyenként tepsi méretűre nyújtjuk (nagy gáztepsi), majd oliva olajjal lekent tepsibe tesszük. A tésztát lekenjük a paradicsom szósszal, majd mehet rá a feltét...:-)

250 fokra felmelegített sütőben  kb 7 perc alatt pirosra sütjük.




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése