2013. szeptember 18., szerda

Bolus, azaz holland fahéjas kalács felturbózva

Bablevest főztem ma, ami mellé csak valami kelt tésztát szoktam csinálni...igen ám, de ma nagyon tanácstalan voltam, hogy mi is legyen, ráadásul későn is kezdtem, úgyhogy eléggé sietősre fogtam...

Amíg felraktam a levest, eszembe jutott, hogy láttam a facebookon a minap ezt a fahéjas receptet, úgyhogy a nagy kérdést végül hamar rövidre zártam. 

Ahogy néztem, a tésztája szakasztott ugyanaz, mint az én tegnapi kulcsos kalács tésztám, ennek örültem, mert véleményem szerint ez a legjobb kalács tészta...:-) 

Maradt még a sajtgyártásból tejsavó, így tej helyett ezt használtam, az eredeti recept szerint tej kell bele, de így még talán jobb is volt...ezen kívül pár dolgot még átvariáltam rajta a mi ízlésünk szerint, de azt majd menet közben...:-) 

Ja, még annyit, hogy én csak fél adagot csináltam, hogy ne maradjon meg, merthogy a kelt tészta csak frissen jó...hát ez elég nagy hiba volt....kellett volna a teljes adag, olyan finom, úgyhogy most a teljes adag receptjét írom le, féladagot senki ne gyártson, mert kevés lesz...:-) 

Hozzávalók:

50 dkg liszt
300 ml tejsavó/tej/
2 dkg élesztő
2 ek cukor
Csipet só
1 citrom reszelt héja 
7 dkg margarin

A töltelékhez:

5 dkg olvasztott vaj
10 dkg cukor
3 tk fahéj

Elkészítése:

Kenyérsütő gépben bedagasztjuk a tésztát, majd duplájára kelesztjük. Lisztezett gyúródeszkára borítjuk, kicsit lenyomkodjuk a kezünkkel és egy két decis pohárral pogácsákat szaggatunk belőle.

Egyenként laposra sodorjuk a pogácsákat, úgy, hogy kör alakú legyen, majd lekenjük olvasztott vajjal, és kiskanállal fahéjas cukrot szórunk bele. Ezután föntről lefelé feltekerjük a tésztát. Az így kapott tekercset a kezünkkel óvatosan megnyújtjuk, majd egy U alakot formázunk belőle, a két szárát lehajtjuk úgy, hogy átérjen az alján, végül a hurkokon átdugjuk a végeit.

Mindegyik tekercset így hajtogatjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, lekenjük őket olvasztott margarinnal, és kiskanállal rászórjuk a maradék fahéjas cukrot.

210 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése