2013. szeptember 11., szerda

Sörös kenyér az új kenyér ünnepén

Itt az új kenyér ünnepe....nincs más hátra....eljött az idő kenyeret sütni. Limara péksége oldalán találtam ezt a tetszetős kis receptet, úgy gondoltam, ez az, amit szeretnék megsütni....van pár hozzávaló, ami nekem nincs itthon, ezért helyettesítettem mással, vagy csak egyszerűen kihagytam....úgyhogy nem teljesen lesz ugyanaz, de az alapötletet tőle merítettem...

Hozzávalók:

0,8 dl víz
2 dl sör
1 teáskanál só
2 evőkanál olaj
25 dkg öregtészta
10 dkg rozsliszt
40 dkg BL 80 liszt, ennek híján BL 55-ből készítem
1 evőkanál méz
1 dkg élesztő

Elkészítése:


Kenyérsütő gépben bedagasztjuk a tésztát: belepakoljuk először a folyékony-, majd a szilárd hozzávalókat. Elindítjuk a gépet....ha bedagasztotta, hagyjuk kelni. Amikor megkelt, enyhén lisztezett gyúródeszkára borítjuk, elveszünk belőle 25 dekányit, hogy a következő kenyerünkhöz is legyen öregtésztánk, majd a többiből veknit formázunk, mégpedig olyan módon, hogy feltekerjük fentről lefelé úgy, hogy közben az oldaláról a szélét folyamatosan alágyűrjük. Ha kész a vekni forma, bevagdossuk a tetejét és kelesztjük tovább, egészen addig, amíg a 200 fokos sütőbe helyezett ovális tetővel rendelkező jénai felforrósodik.

Ha elég forró lett a tál, beletesszük a tésztát...rátesszük a tetejét, és mehet a sütőbe, kb 1 órát sütjük, bár ez sütő függvénye is. Az utolsó 10 percre levesszük a tetőt, és így pirítunk rajta még egyet...:-)

A sütőből kivéve rácsra tesszük, vizes ecsettel átkenjük...amikor kihűlt, szeletelhető.





2 megjegyzés:

  1. Szia Kriszti!
    Először is gratulálok a blogodhoz. Nagyon szuper!
    Véletlenül tévedtem ide, a tigriskenyér kapcsán, de ezután nézegetni fogom, persze nem éhesen :)
    Bár én nem vagyok egy nagy sütő mester, de úgy gondolom a sörös kenyér receptjénél a 0.8 l víz elírás lehet, inkább 0.8 dl ?
    További jó sütögetést és írogatást kívánok!
    Üdv: Virág

    VálaszTörlés
  2. Kedves Virág!

    Köszönöm szépen a visszajelzést, elírás, azonnal korrigálom!:-) Örülök, hogy tetszik a blogom, és annak is, hogy ezentúl rendszeres olvasóim között köszönthetlek!:-)
    Kellemes nézelődést kívánok!

    Kriszti

    VálaszTörlés