2013. október 18., péntek

Csokoládés mousse torta

Tesóm szülinapja volt pár hete...most is, mint mindig, már jóval korábban elkezdtem gondolkodni, milyen tortát kapjon tőlem, aztán nem nagyon jutottam előrébb, így jegeltem a témát...olyannyira, hogy tegnap kaptam észbe, hogy két nap múlva találkozunk, addigra elő kéne rukkolnom egy klassz kis tortacsodával...

Azt tudtam, hogy a csokoládéval nála sem lőhetek nagyon mellé, de ezúttal valami különlegesebbet szerettem volna...elvégre egyszer 30 éves az ember öccse...

Seffer Lilla Megfőzlek...blogján találtam rá erre a nagyszerű receptre, így úgy éreztem, meg is jöttünk, ez lesz az! Egy-két apróságot változtattam a recepten, így született meg az én csokis mousse tortám...:-) a tesóm számára!

Nagyon gyorsan, elkészíthető, ráadásul hihetetlenül könnyen...így utólag annyi észrevételem lenne, hogy zselatinból elegendő fele adag is, így szerintem kissé "gumis" lett, de ennek ellenére nagyon finom így is...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

25 dkg darált háztartási keksz
12 dkg margarin
8 dkg cukor
2 dkg kakaópor
70 ml tej
1 tk rum aroma

A tejcsokis réteghez:

10 dkg tejcsoki
2,5 dl tejszín
1 dkg zselatin /fele is elég/


A fehércsokis réteghez:

10 dkg fehércsoki
2,5 dl tejszín
1 dkg zselatin /fele is elég/


Elkészítése:

A kekszes alaphoz felolvasztjuk a vajat és a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk a tésztát. A tejet fokozatosan adagoljuk hozzá, és csak annyit használjunk fel, amennyitől jól gyúrható tésztává válik. Lilla azt írta, hogy neki 1,5 dl kellett, nekem elég volt a fele is. A kész keksz alapból egy kisebb maréknyit elveszünk a díszítéshez, a többit egy 24 cm átmérőjű kapcsos tortaforma aljába belenyomkodjuk szép egyenletesen. Sütőpapírt nem teszünk alá.

Elkészítjük a tejcsokis réteget: a csokit fél dl tejszínnel gőz fölött felotvasztjuk. A maradék tejszínt kemény habbá verjük. 50 ml vízben felolvasztjuk a zselatint, és felmelegítjük. A felvert tejszínből hozzákeverünk 2-3 kanállal, hogy lehűljön. A csokihoz adjuk, majd óvatosan belekeverjük a tejszínt is.

Elég híg lesz a végeredmény, nem kell megijedni, majd megköt...:-) Ráöntjük a kekszes masszára, majd hűtőbe tesszük, hogy dermedjen, amíg elkészül a fehércsokis réteg is, amit a korábbival azonos módon készítünk el.

Ha elkészült, rámerjük a tejcsokis rétegre, majd mehet vissza dermedni a hűtőbe.

Amikor megdermedt, a maradék kekszes alapból díszítést készítünk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése