2013. október 7., hétfő

Fügés müzli szelet (cukormentes)

A múltkor bevásároltam mindenféle magokat, hogy egészséges magos barna kenyereket fogok sütni, ami ment is egy darabig, csak aztán sajnos hétvégekre korlátozódott a kenyérsütés...

Így hát itt volt ez a sok mag, amiket vettem, elkezdtem gondolkodni, mit is kezdjek vele? Arra jutottam, hogy ezúttal megpróbálkozom egy egészségesebb desszertel...Eszembe jutott a müzli szelet...amit a boltokban árulnak, nagyon finom, viszont ha jobban szemügyre vesszük, és megnézzük mit is tartalmaz, hamar megváltozhat a véleményünk...körülnéztem itthon, hogy mik azok, amik felhasználhatók, egy finom, és egészségesebb desszerthez...így született meg ez a teljesen cukormentes finomság...




Hozzávalók:

4 ek napraforgómag
5 ek zabpehely
4 ek kókuszreszelék
3 ek szezámmag
1 ek lenmag
1 ek őrölt lenmag
1 ek mandula
6 db füge
1 ek juharszirup /mézzel helyettesíthető/
1 tábla diabetikus csokoládé

Elkészítése:

A napraforgómagot serpenyőben megpirítjuk, majd sodrófával összetörjük. A lenmagot és a szezámmagot is megpirítjuk. A mandulát apróra daraboljuk. A csokoládéból 8 kockát apróra vágunk.

Az összes magot és a feldarabolt csokit egy tálba öntjük, hozzáadjuk a fügét, és a juharszirupot és összegyúrjuk a masszát.

Egy tálcára sütőpapírt teszünk és 1,5 cm vastagon egyenletesen belesimítjuk a müzli keveréket...



A maradék csokoládét felolvasszuk, és egyenletesen rákenjük a müzli tetejére. Negyed órára hűtőbe tesszük, majd ha megdermedt kicsit, szeletekre vágjuk, és visszatesszük a hűtőbe egy-két órára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése