2013. október 23., szerda

Tölcséres

Egy újabb sütés nélküli finomsággal készültem...gyerekkoromban ettem ilyet utoljára, és anyukám elmondása szerint nagyon szerettem, így hat arra gondoltam, itt az ideje, hogy most én készítsem el a gyerekeimnek...:-) 

Hozzávalók:

2 dl tej
2 ek liszt
3 tojás
5 kanál cukor
25 dkg margarin
15 dkg cukor
2 cs.vaniliás cukor
1 cs.ostyalap

Elkészítése:

A tejet a liszttel és a tojás sárgájával gőz fölött simára főzzük. A tojás fehérjéből habot verünk, hozzáadjuk az 5 kanál cukrot és gőz fölött kemény habot verünk.

A margarint kikeverjük a 15 dkg cukorral és a vaniliás cukorral, majd hozzáadjuk a főtt krémet, végül a habot.

A tölcsérekhez az ostyát 10x10 cm-es négyzetekre vágjuk és gőz fölött tölcséreket hajtogatunk belőle a következő technikával: egy nagy lábost negyedig töltünk vízzel, maj egy kisebb konyharuhát ráterítünk, és egy madzaggal körbekötve odarögzítjük. Arra figyeljünk, hogy a konyharuha ne lógjon le nagyon, nehogy meggyulladjon.

Amikor forr a víz rátesszük az ostya négyzeteket a konyharuhára, és amikor megpuhultak, formázhatjuk a tölcséreket.

Amikor kihűlt a krém is, és a tölcsér is, tölthető...:-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése