2013. november 20., szerda

Sajtos-tejfölös napraforgó pirított hagymával

A történet úgy kezdődött, hogy böngészgettem a facebookon...aztán egyszer csak megakadt a szemem az üzenőfalamon egy fotón Kreatív Mánia által, amin ez a napraforgó volt nutellás töltettel...recept is volt hozzá, de gépi fordítással, így aztán abba bele sem mélyedtem, úgy gondoltam, megoldom másképp, elkészítem a saját verziómat...:-) 

Igen ám, de a nutella nálunk felbontás után nem túl hosszú életű, miután mindenki ráröpül, max fél óra alatt kivégezzük...azzal az egy kávés kanállal, ami maradt, túl messzire nem jutottam volna. No de nem baj, elkészítem illatos kakaós változatban...:-)  

Ezzel meg is nyugodtam, bedagasztottam a tésztát, majd amikor pihentettem, és a tölteléket kezdtem volna készíteni, akkor eszméltem rá, hogy margarin sincs itthon, mindössze 36 g....hmmm, akkor ez sem lesz jó...maradt a sós változat...hát ennyit az előzményekről...:-D 

A végeredmény pedig....minden képzeletünket felülmúlta...régen ettem ilyen finomat!!



Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
3 dl langyos tej
1 tk cukor
1 tk só
2,5 dkg élesztő
2 dkg vaj (abból  3,5 dkg-ból, ami otthon volt:-) 

A töltelékhez:

1 kis doboz tejföl
18 dkg reszelt trappista sajt
1 fej vöröshagyma
Bors
Fokhagyma granulátum
Kevés olaj

Elkészítése:

A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, a többi hozzávalóval együtt kidolgozzuk a tésztát. Lágyabb tésztát kell kapjunk, szükség szerint variálhatunk a tej mennyiségével. Szobahőmérsékleten duplájára kelesztjük.

Közben elkészítjük a tölteléket. A kockára vágott vöröshagymát kevés olajon megpirítjuk. A tejfölt sóval, borssal fokhagyma granulátummal ízesítjük, ízlés szerint. A sajtot lereszeljük.

Amikor a tészta megkelt, 4 gombócra osztjuk. 26 cm-s kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt teszünk, és ekkora méretűre sodorjuk lisztezett gyúródeszkán a gombócokat. Rátesszük a tortaformára az első tésztát. A maradék vaj 1/3-át rámorzsoljuk, megkenjük a tejföl 1/3 részével, rászórjuk a reszelt  sajt és a pirított hagyma harmadával. Rátesszük a következő tésztát, a műveletsor ugyanaz, mint az előzőnél az összes réteg esetén.

Amikor az utolsó réteg tészta is rákerült, 16 szirmot vágunk a szélétől nem egészen a közepéig úgy, hogy a közepén egy 4-5 cm átmérőjű kör maradjon. Tetejét lekenjük tejföllel.




A szirmokon egyenként tekerünk kettőt. Közepét sűrűn megszórjuk napraforgó maggal, a szirmokat len- és szezám maggal.





180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt pirosra sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése