2014. február 11., kedd

Gumicukor házilag

Pár nap múlva farsang lesz az óvodában és az óvónők kifejezett kérése az volt, hogy valami édeset vigyünk, ne szendvicset, mert azt kapnak amúgy is....

Valami olyat szerettem volna, ami a gyerekek figyelmét felkelti, amit szívesen esznek és amit biztosan nem csinál más...fő a változatosság alapon.

Fogalmam sincs már hogy jött az ötlet, a lényeg, hogy jött...GUMICUKOR...imádják a gyerekek...én már kevésbé....mármint a bolti változatát, Dorka kiütéses lett tőle pici korában, innentől kezdve nem is tartok itthon...persze a házi változata más tészta, abban az van, amit én teszek, innentől kezdve nem kell tartani a kiütésektől és gyerekek körében biztos siker...más meg nem is kell...:-) 

Elkezdtem nézni a netet, és TücsökBogár  oldalán találtam rá a nekem leginkább tetszőre és már nem is keresgéltem tovább...:-) Ezúton is köszönöm szépen, csodás...:)



Hozzávalók:

5 dl szűrt almalé
5 dl szűrt szederlé
5 dl szűrt áfonyalé
5 dl tej + 2 ek cukor+ 1 tk vanilia aroma ( dupla adagot használtam ezekből)
5 zacskó étkezési zselatin+1 a dupla tej miatt
Cukor ízlés szerint


Elkészítése:

A szűrt gyümölcsleveket külön-külön egy-egy edénybe öntjük, ha szükséges cukrot adjunk még hozzá, én tettem a szederhez és az áfonyához 2-2 evőkanállal, az almához egyet. Mindegyikbe belekeverünk egy zacskó zselatint. Az eredeti recept 25 g/ zacskós zselatint írt, de mivel ilyen már nem létezik, a gyártó csökkentette a tartalmát 20 g-ra, ezért az 5 zacskó. A plusz egy zacskóból mindegyikbe öntöttem még 5 g-ot. 

Folyamatos kevergetés mellett felmelegítjük. Nem forraljuk!!! 18x18-as tálakba öntjük őket és hűtőbe tesszük egy éjszakára, hogy dermedjen.


2x2 cm-s kockákra vágjuk és egy nagyobb méretű 23x23 cms tálba tesszük őket.


Felmelegítjük a tejet a cukorral, vanilia aromával és a zselatinnal.Az eredeti recept fél liter tejet írt, nekem kevés lett, így a tejből és a belevalókból dupla adag kellett. Folyamatos kevergetés mellett lehűtjük. Ez lényeges, mert ha ráöntjük melegen a zselékockákra, fel fogja olvasztani. Amikor kihűlt, ráöntjük a zselékockákra. Ismét megy a hűtőbe egy éjszakára.


Másnapra már kellőképpen megdermed, így hozzákezdhetünk a darabolásához...:-) Először is egy kenőkést körbehúzunk a szélénél, ott, ahol a gumicukor érintkezik az edénnyel, majd kb 10x10-es kockánként kivesszük az edényből.(Én tortalapáttal nyúltam alá, hogy ne törjön)



A kockákat keresztben elvágjuk tortavágó késsel kb egy cm vastag szeletekre. Ezeket a szeleteket szintén tortavágó késsel kb 1x1 cm-s kockákra vágjuk.



Próbálkoztam először kicsi formakinyomóval, de aztán rájöttem, hogy nem túl jó ötlet, egyrészt, mert időigényes, másrészt pedig sok lesz a leeső sallang. Igaz, hogy ipari mennyiség, és Botika menet közben már lecsekkolta, falta a sallangokat, de egyszerűbb és gyorsabb volt kockázni...így is marad belőle itthonra bőven...:-) 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése