2014. március 20., csütörtök

Mákos búrkifli

Hetek óta mákos búrkiflire vadászok a pékségekben...sikertelenül. Aztán ma reggel vásárolni voltunk Botikával és az egyik helyi nagy bevásárlóközpontban végre találtam. De amikor jobban szemügyre vettem rájöttem, hogy nem ő az, akit keresek...be lehetett látni a közepébe és hát mit mondjak?? Nyomokban mák félét tartalmazhat.....talán ez rá a legtalálóbb kifejezés...Nagy volt a csalódás, de innen jött az ötlet: majd én sütök, és abban nem nyomokban lesz töltelék, az biztos...:-) 

Mivel időhiányban voltam, így friss leveles tésztát vettem...sajnos mennyiségre fele annyi, mint a fagyasztott, de nem kell olvasztgatni és sodorni, csak kitekerni, felvágni és már tölthető is...villámgyorsan elkészültem vele...végre itt a várva várt mákos búrkiflim....:-D 



Hozzávalók:

1 cs. friss leveles tészta

A töltelékhez:

5 dkg mák
5 dkg kristálycukor
5 dkg porcukor
2 tojás fehérje

A tetejére:

1 tojás sárgája
Pici tej

Elkészítése:

A mákot a kristálycukorral ledaráljuk. A tojásfehérjét robotgéppel félkeményre verjük, hozzáadjuk a porcukrot és tovább verjük, amíg fényes kemény tojáshabot kapunk. Óvatosan belekeverjük a mákot.

A leveles tésztát kitekerjük. 8 téglalapra vágjuk. Mindegyik közepére máktölteléket teszünk, majd óvatosan félbehajtjuk a tésztát, a szélét jó alaposan lenyomkodjuk, visszahajtjuk, hogy ne folyjon ki, majd félbe hajtjuk.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a kifliket, tetejüket pici tejjel elkevert tojássárgájával kenjük le.

180 fokos sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése