2014. május 30., péntek

Ciabatta cipócska

Már jó régóta szemezgettem a Lidl-ben a ciabatta lisztkeverékkel, de eddig még nem mertem kipróbálni. Most azonban elcsábultam...:-)  Amikor pedig megláttam, hogy mennyi a szénhidrát tartalma, akkor egyenesen beleszerettem...:-)  Jóval alacsonyabb, mint a fehér liszté.


Hozzávalók:

50 dkg ciabatta lisztkeverék
1 tk oliva olaj
320 ml langyos víz

Elkészítése:

A lisztkeverékhez hozzáadjuk az olivát és a vizet, bedagasztjuk, pihentetjük 10 percet. Átdolgozzuk, és ismét pihentetjük 10 percet. Végül még egyszer átgyúrjuk, cipót formázunk belőle. Egy 20 cm-s paraszttál aljára vizet permetezünk, kibéleljük sütőpapírral. Ebben 60 perc alatt duplájára kelesztjük. Pengével bemetszük a tetejét.

Egy sütőzacskóba vizet permetezünk, a megkelt cipót is lepermetezzük, és zárt sütőzacskóban kb 30 percet sütjük. Kivesszük a paraszttálból és sütőrácson sütőpapírral letakarva 5 percet sütjük.

Sütőből kivéle vízzel lepermetezzük, rácson hűtjük.


2 megjegyzés: