2015. március 1., vasárnap

Feketeerdő pohárdesszert

Tegnap nem volt időm sütni,de úgy ettem volna valami édességet...nem újdonság ez,gyakran vagyok így...😄és el kezdtem gondolkodni este,mit is süssek? Persze az sem árt,ha van itthon hozzávaló...

Aztán ahogy a Facebookon nézelődtem,találtam egy képet,és ihletet kaptam... Megmondom őszintén, a receptet el sem olvastam, gondoltam,majd ebből a fotóból indulok ki és lesz belőle valami...😃

Hozzávalók:

A piskótához:

A korábban már posztolt liszt nélküli kakaós piskótára esett a választásom,dupla adagot készítettem belőle. A receptet ITT találjátok.

A krémhez:

1 cs.vaniliás pudingpor
6 ek cukor
2,5 dl tej
25 dkg natúr sajtkrém
2 dl tejszín
1 tk vanilia aroma

A tetejére:

Meggylekvár
4 dkg étcsoki
2 dkg margarin
Csokiforgács
Meggy (lehet fagyasztott,vagy befőtt is ha nincs friss)

Elkészítése:

A piskótát a leírt módon elkészítjük,és egy sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsiben 170 fokon kb 25 perc alatt kisütjük.

Amíg sül, megfőzzük a pudingot. A port összekeverjük 3 evőkanál cukorral, a vanilia aromával és egy pici tejjel,a maradék tejet pedig felforraljuk. Belekeverjük a pudingos tejet,és folyamatos kevergetés mellett addig főzzük,amíg besűrűsödik. A piskótával együtt ezt is hűlni hagyjuk.

A maradék cukrot elkeverjük a sajtkrémmel,majd a kihűlt pudingba keverjük. A tejszínt felverjük és fellazítjuk vele a krémet.

A piskótát öt felé tépkedjük és kis tálakba tesszük. Rákanalazzuk a krémet. A krémre meggylekvárt pöttyintünk kiskanállal, és fogvályóval kicsit megkeverjük.



A csokit gőz fölött felolvasztjuk a margarinnal és ráfolyatjuk a tetejére. Végül egész meggyel és csokiforgáccsal díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése