2015. május 14., csütörtök

Diétás házi bodzaszörp

Egy gyerekkori baleset következtében harminc évig nem ittam meg a bodzaszörpöt. Annyira nem szerettem, hogy az illatát sem bírtam.  Aztán tavaly nyáron anyukám vett a boltba, és megkóstoltam, mondván, hogy az ember ízlése változik idővel...és ezúttal is bebizonyosodott, hogy valóban, mert annyira ízlett, hogy azóta is a bodzaszezont vártam, hogy végre készíthessek házilag is.

Igaz, hogy nem sütemény, de nagyon-nagyon finom, így megosztom itt is. Diétás verzióban készült édesítőszerrel és fruktózzal, természetesen cukorral is készíthető. Ebből a mennyiségből 12 liter szörp lett.


Hozzávalók:

12l víz
4 üveg folyékony édesítő
6 dkg citromsav
4 citrom
2 merőkanál fruktóz
Fél szatyornyi bodzavirág (olyan helyről szedjük, ahol nem járnak autók)
2 tk nátrium benzoát

Elkészítése:

A vizet a folyékony édesítőszerrel egy nagy fazékba öntjük. A fruktózt karamellizáljuk, hozzáöntünk kb fél dl vizet, és a vízhez öntjük. Beletesszük a citromsavat, a feldarabolt citromot, majd a bodzavirágot. 
Összekeverjük, letakarjuk fedővel és állni hagyjuk két napig. 
Hozzáadjuk a nátrium benzoátot, alaposan elkeverjük, leszűrjük. Üvegekbe öntve tároljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése