2015. szeptember 27., vasárnap

Csokikerítés készítése lépésről lépésre

Régóta szerettem volna ezt kipróbálni, de bevallom őszintén, nagyon féltem tőle, így mindig halogattam. De most, hogy kipróbáltam, nem is olyan nagy dolog, csak két dologra kell odafigyelni: milyen állapotban tekerjük körbe vele a tortát, illetve a pufi leszedésénél, hogy ne törjön. 



No, de nézzük az elejéről: szükségünk van hozzá egy darab pufi csoagolóra, aminek a hosszát akkorára vágjuk, amekkora a torta kerülete. A magasságát hagyjuk magasabbra, mint a torta. Közepes méretű torta körbekerítéséhez 15 dkg csokit olvasztottam fel, de erre mindre nem is volt szükség. Úgy gondoltam, inkább legyen több, minthogy ne legyen elég.:-) 



70%-os étcsokit vettem, a felolvasztását pedig csokiolvasztóval csináltam. Ez azért könnyebb, mert arra a hőfokra olasztja, amivel jól lehet vele dolgozni, nem fordulhat elő, hogy túlmelegítem. Amennyiben nincs otthon csokiolvasztó, gőz fölött olvasszuk fel. Ne legyen se túl híg, se túl sűrű, amikor egyenketesen ráöntjük a pufira, majd grillecsettel elkenjük rajta, és spatulával egyenletesen eloszlatjuk és a feleslegeset lehúzzuk róla.


Megvárjuk, amíg a csoki megdermed annyira, hogy már nem ragad az ujjunkra, ha hozzáérünk, viszont még nem kemény. Ekkor körbetekerjük vele a tortát és 5 percre a fagyasztóba tesszük.



Ez az idő pont arra elég, hogy le lehessem húzni róla a fóliát. Óvatosan bánjunk vele, mert könnyen törik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése