2015. október 31., szombat

Dán vajas keksz

Nosztalgiáztam egy kicsit...gyerekkoromban Németországból kaptunk párszor dán vajas kekszet, kerek kék fémdobozban volt, muffinpapírban, kristálycukorral megszórva, imádtuk. Akkoriban még itthon nem is lehetett kapni, így csak néha jutottunk hozzá, nagyon finom volt. Azóta már nem kuriózum, bárhol megvásárolható, nekem mégis a régi időket idézi fel. Így aztán nagyon megörültem, amikor az interneten rátaláltam a házi verziójára. 

Gyorsan össze is dobtam, sütéssel együtt mindössze fél óra alatt kész volt....hát mit mondjak? Rekordidő alatt elfogyott...

Hozzávalók:

30 dkg liszt
20 dkg vaj ( nem margarin)
10 dkg porcukor
1 tk vanilia aroma
1 tojás
Csipet só

A tetejére:

Kristálycukor 

Elkészítése:

A cukrot a vajjal, a sóval és a vaniliás cukorral robotgéppel verni kezdjük, majd a tojást is hozzáadva habosra keverjük.

Belekeverjük a lisztet és habzdákba kanalazzuk a masszát.

Sütőpapírral bélelt tepsibe diónyi gömböket halmozunk, amiket sütipecséttel lelapítunk.

200 fokra előmelegített sütőben 12 percet sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése