2015. december 29., kedd

Kövön sült bajor parasztkenyér fekete olivával

Jópár évvel ezelőtt a Sparban vettem olivás ciabattát, ami nagyon ízlett. Amióta kenyeret sütök, ki akartam próbálni az olivás kenyeret, csak hát nálunk ez nem megy olyan egyszerűen, mert ha van olivabogyó, akkor sincs, mert a gyerekek elpusztítják pillanatok alatt üvegből minden nélkül...:-) 

Így volt ez ma is, miután elővettem a bontatlan üveget, épp, hogy csak ki tudtam venni belőle 4 szemet a kenyérhez...:-) de sikerült....aztán mire bedagasztottam, Dorka már meg is ette...:-) 

Hozzávalók:

50 dkg  bajor parasztkenyér lisztkeverék
330 ml langyos víz
4 db felete oliva bogyó felkockázva

Elkészítése:

A lisztkeverékhez hozzáadjuk a langyos vizet és a kockára vágott oliva bogyókat és alaposan bedagasztjuk. Negyed órát pihentetjük, majd ismételten átdagasztjuk.

Egy ovális kosárkába konyharuhát teszünk, (már ha nincs kéznél kelesztőkosár) belisztezzük és ebben kelesztjük duplájára egy óra alatt a megformázott veknit.

45 perc pihenő után a sütőt 250 fokra kapcsoljuk. Amíg felfűt, a kenyeret lisztezett deszkára ( sütőlapátra) borítjuk, pengével bevágjuk.


Amikor a sütő felfűtött, bepermetezünk vizet, majd becsúsztatjuk a kőre a kenyeret. 10 percig 250 fokon sütjük, majd visszavesszük a hőfokot 200 fokra és további 50 percig sütjük.




2 megjegyzés:

  1. Áldásokban gazdag újévet kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, Ani! Békés, boldog egészségben, szeretetben gazdag új évet kívánok Neked és a Szeretteidnek!

    VálaszTörlés