2016. február 3., szerda

Pillecukor házilag

Közeleg az iskolában is a farsang, és ezzel együtt a nagy kérdés: Mit készítsek, amit szeretnek és szívesen esznek a gyerekek? Sok- sok lehetőség felvetődött, aztán amikor a gyerekek az esti gumicukor vitaminért álltak sorba, megvilágosodtam....pillecukrot csinálok!

Nagyon szeretem nassolda oldalát, sok finomságot találtam már rajta, ami megihletett, a pillecukrot is tőle származik, ezer köszönet érte!

Be kell valljam, kicsit félve álltam neki, de aztán egyszerűbb volt, mint gondoltam, bár, igaz, ami igaz, forgótányéros robotgép nélkül nem álltam volna neki...főleg 3 adagnak!😉



Hozzávalók:

15 dkg cukor
50 ml víz
1 ek méz
8 g étkezési zselatin+ 3 ek víz
Csipet só

A forgatáshoz:

1 ek porcukor
1 ek étkezési keményítő

Elkészítése:


A fent megadott alapanyagból egy adag ( egyféle izű és színű ) pillecukor lesz, én 3 félét készítettem,
a sárga citromos, a zöld mentolos, a rózsaszín pedig puncsos ízű. Ételfestéket és aromákat használtam, ízesítése tetszőlegesen választható. No, de nézzük előről:

A cukrot, vizet és a mézet egy nyeles lábosba öntjük, ès felfottaljuk. Ha forrt, visszavesszük takarékra ès 1-2 percet főzzük. Közben a zselatit egy magas falú műanyag tálba öntjük, hozzáadjuk a vizet és összekeverjük. A cukros mézes szirupból öntünk hozzá egy keveset és robotgéppel alacsony fokozaton elkezdjük verni. Folyamatosan hozzáöntjük az összes szirupot, beletesszük a csipet sót és alacsony fokozaton türelmesen verjük tovább. Amikor elkezd sűrűsödni és fehéredni, akkor lehet szinezni és ízesíteni. Ha azt látjuk, hogy kezd nyúlóssá válni és felkúszni a robotgép karjainak szárán, ( et nálam kb 20 perc után következett be) feljebb kapcsoljuk a fokozatot és még 1-2 percet verjük.
Ekkor ilyennek kell lennie:



Egy 18x21-es kistepsit kibélelünk sütőpapírral, amit lekenünk étolajjal. Beleöntjük a ragacsos masszát, beolajozott spatulával elegyengetjük. Egy másik sütőpapírt is lekenünk olajjal, és betakarjuk vele a tepsit. Hűtőbe tesszük 2-3 órára.

Ráborítjuk a sütőpapírra, csíkokra vágjuk, majd ollóval felkockázzuk. Egy tálba összekeverjük a keményítőt és a porcukrot, és ebben forgatjuk meg a pillecukrokat.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése