2016. július 2., szombat

Fahéjas-cukros szivecskék

Az utóbbi időben valamiért nem sütöttem kelt tésztákat, valahogy nem volt kedvem dagasztani, pedig szeretek nagyon, és főleg kézzel...mióta kinyírtam két kenyérsütő gépet, (nem bírták hosszútávon a mindennapos igénybevételt) azóta csak kézzel dagasztok, és jobban is szeretem, mert érzem a tésztát, jó- e az állaga, bár kétségtelen, hogy időigényesebb, és a nagy melegben leterhelő...de ma ismét kötélnek álltam. 

Abban a szerencses helyzetben vagyok, hogy a garázsba is van egy sütő, így nem a lakást fűtjük, ezért aztán a nagy melegben sem kell megfosztani magam a sütés örömétől, a családot pedig a finom kelt tésztától...😊

Hozzávalók:

A tésztához:

50 dkg liszt
5 dkg élesztő
1 ek cukor
3 dl langyos tej
1 egész tojás
30 szem porrá zúzott édesítő tabletta
2 ek olaj

A töltelékhez:

10 dkg margarin
15 dkg cukor
1 tk fahéj

Elkészítése:

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval együtt bedagasztjuk a tésztát, jó alaposan dolgozzuk ki. Lágyabb tésztát kell kapjuk, bár ez liszt függő is, ha nagyon lágyít a liszt, tehetünk még hozzá. Kb fél óra alatt duplájára kelesztjük.

Lisztezett gyúródeszkára borítjuk, gombócot formálunk belőle, majd téglalappá sodorjuk. Én kb fél cm vastagra hagytam. A margarint felolvasztjuk, lekenjük vele a téglalapot, majd rászórjuk egyenletesen a fahéjjal elkevert cukrot. A maradék margarint rálocsoljuk a tetejére.

Gáztepsit kibélelünk sütőpapírral. A téglalapból kb 1 cm széles csíkokat vágunk, egyszerre mindkét felét elkezdjük egymással szembe feltekerni, amíg a két csiga össze nem ér. Betesszük a tepsibe, az aljába belecsípünk picikét, így lesznek szivecskék.

200 fokra előmelegített sütőbe tesszük, 15-20 perc alatt megsütjük.

Hagyjuk a tepsiben kihűlni, mert a kifolyt fahéjas cukros margarin az aljára ragad és isteni lesz...😊




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése