2016. július 19., kedd

Sajtos-hagymás pogácsa

Pogácsára vágytam...elkezdtem hát nézegetni a receptjeimet, hogy milyet is süssek. Találtam egy olyan bejegyzést köztük, ami csak vázlatban volt meg, és csak a hozzávalókat írtam bele, alá pedig csak annyit: hajtogatni....hmmm...néztem a dátumot, több mint két éve írtam be, ha jól emlékszem, valami tv műsorban láttam, és gondoltam, ennyiből majd biztos tudni fogom....hát nem...mert jól elfelejtettem, viszont van annyi rutinom, hogy ennyi infoból is össze tudjak dobni valami finomat...nekiálltam hát...tettem hozzá még ezt-azt és így lett a tuti...😜


Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg margarin
1 tk só
20 dkg reszelt sajt
2 tojás sárgája
1 dl tej
Pici cukor
5 dkg élesztő
3 púpos ek krémsajt( tejfölt írt a recept, de nekem ez volt itthon)
1 kis fej vöröshagyma
15 dkg túró
1 tojás a lekenéshez

Elkészítése:

A lisztbe belemorzsoljuk a margarint, majd mehet bele a só, reszelt sajt, tojás sárgája és a cukrozott tejben felfuttatott élesztő. Annyi krémsajtot tettem bele, amennyitől összeállt, ez nálam 3 púpozott evőkanál volt.

Jó fél órát pihentetjük, közben kockára vágjuk a hagymát, megforgatjuk némi lisztben, és forró olajban megpirítjuk. Amíg kel a tésztánk, kis tálkába tesszük.

Lisztezett gyúródeszkán kb fél cm vastagra sodorjuk, ha megkelt, rászórjuk a túrót és a pirított hagymát, majd hajtogatjuj. Alultól a feléig, felülről ráhajtjuk, hogy takarja, jobbról a feléig, majd balról, hogy takarja. Pihentetjük 10 percet, majd kisodorjuk, és ismét hajtogatjuk. 4-szer ismételjük.

Ujjnyi vastagra sodorjuk, tetejét lekenjük tojással, késsel berácsozzuk a tetejét, majd pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, és 200 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése